نکات لاغری برای کاهش وزن سریع

آیا از اضافه وزن خسته شده اید ؟! بهترین راه کاهش وزن و حفظ آن پیروی از یک رژیم غذایی کم کالری برای طولانی مدت است. علاوه بر این ، برای کالری سوزی هر روز ورزش کنید تا قلبتان نیز تقویت شود و سالم بماند. اگر به دنبال کاهش وزن سریع هستید ، تکنیک ها و نکات لاغری زیادی وجود دارد که می توانید برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت خود از آن ها پیروی کنید. با کیمیا مکمل همراه باشید!

متد اول : عادت های غذایی سالم

محاسبه میزان کالری دریافتی برای کاهش وزن

یکی از اولین نکات لاغری پیدا کردن میزان متابولیک پایه ( BMR ) است ، که در واقع میزان کالری مورد نیاز روزانه شما برای زنده ماندن را مشخص می کند. سپس با استفاده از ابزارهای آنلاین میزان کالری که در طول فعالیت های فیزیکی می سوزانید را محاسبه کنید. نهایتا به ازای هر نیم کیلوگرم وزن بدن که می خواهید در طول هفته از دست دهید ، ۵۰۰‌ کالری از مقدار کلی کم کنید.

نکات لاغری برای کاهش وزن سریع

  • برای محاسبه BMR خود در ابتدا مقدار وزن بدنتان بر حسب کیلوگرم را مشخص کرده ( حاصل ضرب وزن بر حسب پوند در ۰٫۴۵ ) و سپس قد خود را بر حسب سانتیمتر مشخص کنید ( حاصل ضرب قد بر حسب اینچ در ۲٫۵۴ ). سپس از فرمول زیر برای محاسبه BMR استفاده نمایید :

( ۱۰ * وزن بر حسب کیلوگرم ) + ( ۶٫۲۵ * قد به سانتیمتر ) – ( ۵ * سن ) – ۱۶۱

  • برای محاسبه میزان کالری که در طول فعالیت های فیزیکی می سوزانید از این ماشین حساب استفاده نمایید.

هشدار : هیچ وقت در طول روز کمتر از ۱۲۰۰ کالری دریافت نکنید ، مگر اینکه پزشک شما تجویز کرده باشد. خوردن کمتر از ۱۲۰۰ کالری در طول روز برای سلامتی شما خطرناک است.

مواد غذایی مصرفی روزانه را یادداشت کنید

هر وعده غذایی ، میان وعده و نوشیدنی که مصرف می کنید را بنویسید. کیفیت غذای مصرفی و میزان کالری تخمین زده شده را بررسی کنید.

  • می توانید غذایی که میل می کنید را بر روی کاغذ یادداشت کرده و یا به صورت دیجیتالی غذای خود را بررسی کنید. برنامه های زیادی وجود دارند که در این زمینه به شما کمک شایانی خواهند کرد.
  • فراموش نکنید مواردی همچون انواع قهوه ها ، چاشنی ها ، سس سالاد و سایر مواردی که به همراه غذاها یا نوشیدنی ها میل می کنید را یادداشت کنید. تمامی این موارد جز مهم ترین نکات لاغری محسوب می شوند.

هر ۴-۲ ساعت وعده های غذایی خود را میل کنید

یکی از مهم ترین نکات لاغری که باید در ذهن خود داشته باشید این است که حذف وعده های غذایی به کاهش وزن شما کمک نمی کند و حتی ممکن است تمامی زحمات شما را مختل کند. غذا به شما انرژی می دهد ، بنابراین اگر مدت زمانی طولانی چیزی نخورید قطعا احساس خستگی خواهید کرد و همین امر باعث کاهش سطح فعالیت شما می گردد.

همچنین در این شرایط بدن شما تمایل زیادی به مصرف مواد غذایی شیرین با کالری بالا برای تقویت انرژی خواهد داشت. بنابراین به جای اینکه خودتان را گرسنه کنید ، سعی کنید وعده های غذایی سالم را به صورت مداوم میل کنید.

  • وعده های غذایی و میان وعده های منظم ، قند خون را ثابت نگه داشته که به کنترل میزان گرسنگی شما کمک می کند.

نکات لاغری : مصرف پروتئین و سبزیجات غیر نشاسته ای به میزان کافی

جهت کاهش وزن سعی کنید ۱/۲ بشقاب خود را با سبزیجات غیر نشاسته ای ، ۱/۴ را با پروتئين کم چرب و ۱/۴ را با غلات کامل یا سبزیجات نشاسته ای پر کنید. علاوه بر این چربی های سالم مانند روغن زیتون ، آووکادو و ماهی های چرب را نیز در آن قرار دهید. به عنوان میان وعده ها انواع میوه ، آجیل ، دانه ها و سبزیجات خرد شده را میل کنید.

کاهش میزان کالری دریافتی از طریق کاهش مقدار وعده ها

یکی از نکات لاغری این است که لازم نیست تمام وعده های غذایی مورد علاقه خود را حذف کنید تا لاغر شوید. همچنین انتخاب مواد غذایی سالم بدین معنا نیست که می توانید به اندازه دلخواه خود غذا بخورید. سعی کنید مقدار وعده های غذایی را با دقت اندازه گیری کرده و سعی کنید کاسه و بشقاب های کوچک را انتخاب کنید.

  • به منظور بررسی ساده تر وعده های غذایی ، سر وقت میان وعده های خود را آماده کنید.

نکات لاغری : طعم های قوی تر می توانند به شما در کنترل اندازه بخش کمک کنند. به عنوان مثال ، حتی یک مقدار کوچک شکلات تلخ رضایت بخش بوده و مصرف سریع آن دشوار می باشد.

نکات لاغری : تشخیص غذاهای محرک

برای هر یک از شما ممکن است پیش آمده باشد که مواد غذایی خاصی شما را تحریک کند و نتوانید از خوردن آن ها دست بکشید. با کشف مواد غذایی تحریک کننده اشتهای شما ، روند کاهش وزن خود را بهبود دهید. روش هایی را برای مقابله با این عوامل برنامه ریزی کنید و این غذاها را در خانه یا محل کار خود نگه ندارید. همین کار باعث می شود وسوسه نشوید.

  • به عنوان مثال شاید شما تمایل زیادی به خوردن پاپ کورن هنگام فیلم دیدن داشته باشید و یا شاید دلتان بخواهد بعد از ظهر سر کار آب نبات بخورید. برای مقابله با این وسوسه ، بهتر است مواد غذایی سالم را اطراف خود نگه دارید. مثلا می توانید یک کیسه پاپ کورن ساده که سالم تر است را هنگام فیلم دیدن میل کنید و یا عصرها می توانید یک تکه شکلات تلخ بخورید.

نکات لاغری : دیگر لازم نیست که غذاهای مورد علاقه خود را از حذف کنید. با این حال ، بهتر است که برای نحوه ترکیب آنها در برنامه غذایی خود برنامه ریزی کنید.

 

سونا بروید

سونا به شما کمک می کند در مدت زمان کوتاهی مقدار زیادی آب از دست بدهید. برای جلوگیری از کم آبی بدن ، هر روز بیشتر از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در سونا نمانید. سونا به کاهش وزن دائمی کمک نمی کند ، اما باعث می شود برای مدت زمان کوتاهی لاغر بمانید و وزن ناشی از آب بدن را کاهش می دهد.

  • اطمینان حاصل کنید که پس از استفاده از سونا به منظور جلوگیری از کم آبی بدن ، مصرف آب خود را افزایش می دهید.

بیشتر بخوانید :

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

طراحی سایت پزشکی

 

2 دیدگاه در “نکات لاغری برای کاهش وزن سریع

بسیار عالی بود

من یه مدته خیلی غذا میخورم ، زیاد پیشرفتی هم نکردم توی چاق شدن ولی میترسم یهو افزایش وزن پیدا کنم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *