افسردگی چیست ؟ مهم ترین علائم افسردگی !

افسردگی یکی از مشکلات جدی جامعه امروزی است که بیشتر افراد بصورت خفیف یا شدید با آن درگیر بوده و یا قبلا آن را تجربه کرده اند. با توجه به اهمیت بالای موضوع در این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی را در خصوص افسردگی و نحوه درمان آن به شما عزیزان ارائه کنیم. اگر خودتان یا نزدیکانتان در معرض افسردگی قرار دارید و یا به آن مبتلا هستید پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه با ما همراه باشید.

افسردگی چیست

افسردگی حالتی است که در آن، شخص روحیه و نشاط بالایی نداشته و یا به کلی فاقد روحیه و نشاط لازم برای زندگی است. این وضعیت بسته به میزان سطح افسردگی و نوع آن می تواند موجب احساس پوچی، تنهایی، درماندگی و ده ها مورد دیگر در شخص افسرده شود که حتما می بایست برای جلوگیری از خودکشی و یا حادتر شدن مشکل، سریعا تحت درمان قرار گیرد.

 

افسردگی چیست ؟ مهم ترین علائم افسردگی !

 

مهمترین علائم افسردگی

در زیر به مهمترین علائم افسردگی اشاره شده است. لازم به ذکر است این موارد می تواند بصورت کوتاه مدت برای همه بوجود بیاید اما اگر علائم ذکر شده بیش از دو هفته بصورت مداوم وجود داشته باشد، می توان گفت شخص افسرده شده است. علائم اصلی افسردگی بشرح زیر است اما تشخیص افسردگی و همچنین سطح آن می بایست توسط روانشناس انجام شود:

  • گریه کردن، ناراحتی و غمگین بودن
  • کاهش سطح انرژی و شادابی
  • احساس اضطراب و بی قراری
  • کاهش یا افزایش اشتها
  • کاهش یا افزایش خواب
  • کاهش توان تمرکز و حافظه
  • کاهش قدرت تصمیم گیری
  • احساس گناه، ناامیدی و پوچ بودن
  • احساس بی ارادگی و عدم وجود شوق و انگیزه

 

افسردگی چیست ؟ مهم ترین علائم افسردگی !

راهکارهای کاهش و درمان افسردگی

از راهکارهای موثر در کاهش افسردگی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ورزش کردن و پیاده روی به منظور ترشح هورمون آندورفین که شادی آفرین است.
  • گوش دادن به موسیقی شاد و عدم گوش دادن به موسیقی غمگین
  • معاشرت کردن با افراد شاد و شوخ طبع و عدم معاشرت با افراد غمگین
  • رفتن به مسافرت و لذت بردن از طبیعت
  • حل کردن مساله
  • فکر نکردن به گذشته و سرگرم کردن خود
  • تغییر دکوراسیون خانه یا محل کار
  • خرید کردن برای خانم ها
  • توکل کردن به خدا و پیشه کردن صبر و بردباری
  • مشارکت در انجام کارهای خیر و خداپسندانه
  • انرژی و تفکر مثبت داشتن بواسطه مثبت اندیشی
  • در حال زندگی کردن و عدم درگیر کردن ذهن به آینده که موجب استرس و نگرانی می شود.
  • مدیریت زمان و برنامه داشتن برای خود و متعاقبا عمل به آن
  • نداشتن انتظار نابجا و بیش از حد از خود و دیگران
  • انجام دادن کارهایی که دوست داریم آنها را انجام دهیم.
  • دوری کردن از مصرف مشروبات، دخانیات و مواد مخدر
  • کم کردن مصرف اینترنت و گوشی ( در کل کم کردن تاثیر تکنولوژی در زندگی )
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *