بهترین صبحانه ها برای کاهش وزن کدامند؟

برخی معتقدند که صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول شبانه روز است و خوردن صبحانه باعث کاهش وزن می شود. اما آیا این موضوع واقعیت دارد؟ و اگر چنین است، بهترین خوراکی ها برای صبحانه که بتوانند به کاهش وزن کمک کنند کدام هستند؟

شواهدی وجود دارد که تأیید می کند خوردن صبحانه می تواند باعث کاهش وزن شود.

خوردن صبحانه می تواند انرژی لازم برای طول روز را تامین نماید و از طرفی باعث کاهش پرخوری می شود. به همین دلیل به افرادی که رژیم های لاغری را دنبال می کنند توصیه می شود مصرف وعده صبحانه را جدی بگیرند.

 

بهترین صبحانه ها برای کاهش وزن کدامند؟

 

بهترین صبحانه : نکاتی درباره صبحانه

برای آنکه در وعده صبحانه بیشترین انرژی را به دست آورید، بهتر است غذاهای غلیظ و مغذی میل کنید. این غذاها می توانند به فرد کمک کنند تا مدت بیشتری احساس سیری کند.در ادامه می خواهیم برخی از مواد غذایی مناسب برای صبحانه را به شما معرفی کنیم.

در صبحانه غذاهای سرشار از فیبر بخورید

یک کاسه جو دوسر پخته شده یکی از بهترین گزینه ها برای صبحانه افراد رژیمی می باشد.

افرادی که به طور مرتب صبحانه های غنی از فیبر می خورند، کمتر از سایرین به چاقی شکمی مبتلا می شوند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که رژیم های غذایی سرشار از فیبر به افراد کمک می کنند تا در کاهش وزن موفق تر عمل کنند و همچنین علائم سندرم متابولیک در آنان کاهش یابد.

سندرم متابولیک یک عامل خطر ابتلا به دیابت شناخته شده است.

 

بهترین صبحانه : پروتئین بیشتری بخورید

خوردن پروتئین بیشتر در وعده صبحانه باعث می شود شما زمان بیشتری را در طول روز احساس سیری کنید.

مطالعات بی شماری تاثیر رژیم های غذایی با پروتئین بالا را به عنوان عامل کاهش وزن معرفی کرده اند. یک تحلیل در سال ۲۰۱۴ نشان می دهد كه پروتئین می تواند به افراد كمک كند تا از پرخوری در طول روز جلوگیری كنند.

همچنین مصرف پروتئین به افراد کمک می کند که بتوانند کالری بیشتری بسوزانند.غذاهای سرشار از پروتئین به طور کلی غنی از مواد مغذی دیگر نیز هستند و به فرد این امکان را می دهند که بدون مصرف کالری اضافی، مواد مغذی و ویتامین های ضروری مورد نیاز روزانه خود را تامین نمایند.

 

بهترین صبحانه : از مصرف غذاهای با ارزش غذایی پایین و کالری زیاد بپرهیزید

سعی کنید از مصرف غذاهایی که کالری بالایی دارند و مواد مغذی آن ها کم است خودداری کنید. کاهش کالری در وعده صبحانه می تواند تاثیر فراوانی در لاغری و کاهش وزن داشته باشد.

برای کاهش کالری مصرفی، از افزودن قند و یا شکر به غذاهای صبحانه خودداری کنید.

به طور مثال وقتی فرد به قهوه خود قند اضافه می کند مقدار زیادی کالری را به رژیم خود اضافه می کند و این امر می تواند باعث افزایش وزن و چاقی شود.

غلاتی را که حاوی قند کمتری هستند انتخاب کنید و از مصرف پنکیک و شیرینی هایی که حاوی مقدار زیادی قند هستند، خودداری کنید.

 

بهترین صبحانه : نوشیدنی های شیرین مصرف نکنید

یک لیوان آب پرتقال به طور معمول حاوی بیش از ۱۰۰ کالری است، اما ارزش غذایی آن در این مقایسه کم است. نوشیدنی ها سهم مهمی در میزان کالری مصرفی دارند و باید مورد توجه قرار گیرند. به جای نوشیدن آب میوه، یک عدد میوه کامل میل کنید.

بهترین صبحانه ها برای کاهش وزن کدامند؟

بهترین صبحانه : غذاهای کامل بخورید

خوردن غذاهای کامل به جای غذاهای فرآوری شده می تواند به شخص در کاهش وزن کمک کند. سعی کنید به جای مصرف نان سفید، ماکارونی و شیرینی، غلات کامل نظیر نان جو و ماکارونی قهوه ای را جایگزین کنید.

غلات کامل ارزش غذایی بیشتری دارند و می توانند خطر ابتلا به برخی از انواع بیماری های قلبی را نیز کاهش دهند. از آنجا که غلات کامل سرشار از فیبر هستند، باعث می شوند یبوست نیز کاهش یابد.

 

اگر به دنبال یک برنامه غذایی کامل و جامع میگردین ، و نیاز دارید که در این مسیر یک مربی شما را همراهی کند حتما از صفحه ” برنامه غذایی ” ما دیدن فرمائید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *