مصرف قهوه در بارداری، عوارضش را میدانید؟

نوشیدن قهوه یا چای در صبح به همراه مجموعه ای از فواید و عوارض جانبی آن است. انتخاب بین این دو نژاد در نهایت مسئله ترجیح شخصی است زیرا نه قهوه و نه چای برای همه از نظر جهانی خوب نیست.

مصرف قهوه در بارداری، عوارضش را میدانید؟

و اگر بخواهیم تصمیم بگیریم که کدام یک سالم تر است ، جواب باید به اندازه شخصی که این سؤال را از خود می پرسد بی نظیر باشد.
از آنجا که هر انتخاب رژیم غذایی به طور متفاوتی بر سلامت ما تأثیر می گذارد و انتخاب سالم تر ، قهوه یا چای ، به این معنی است که باید تصمیم بگیرید که با توجه به جنبه های زیر برای شما به عنوان یک فرد کدام بهتر است

مصرف قهوه در بارداری
مصرف قهوه در بارداری

مصرف قهوه یا چایی در بارداری

۱) هر دو از نظر آنتی اکسیدان ها سرشار هستند . قهوه سرشار از پلی فنول های آنتی اکسیدانی است و بیشتر حاوی محرک های کافئین و توبرومین ، عصبی و قلبی عروقی با فعالیت آنتی اکسیدانی قوی است.

در واقع ، قهوه تقریباً به اندازه آنتی اکسیدان به اندازه چای سبز و تقریباً به اندازه کاکائو و مصرف منظم آن ، از سلول ها و DNA در برابر تغییرات جهش زایی محافظت می کند.
تحقیقات نشان می دهد نوشیدن بیش از یک فنجان قهوه در روز می تواند خطرات سرطان ، دیابت و بیماریهای دژنراتیو سیستم عصبی مانند زوال عقل را کاهش دهد.

از بین همه چای ها ، چای سبز ، چای سیاه ، چای سفید و چای اوولونگ از نظر ترکیبات آنتی اکسیدان غنی ترین هستند و فواید بسیاری به عنوان قهوه و کاکائو را در اختیار شما قرار می دهند که چای سبز بالاترین میزان آنتی اکسیدان را دارد .

 

 

از طرف دیگر ، چایهای گیاهی از اهمیت آنتی اکسیدانی کمتری برخوردار هستند و قهوه و چایهای تهیه شده از برگ سمیلیس را از نزدیک دنبال می کنند. بنابراین اگر تعجب می کنید که از نظر مشخصات آنتی اکسیدانی آنها بهتر است ، بدانید که قهوه و چای سفید ، معمولاً چای مقوی همه گزینه های خوبی هستند.

۲) میزان کافئین موجود در قهوه و چای . قهوه و چای های ساخته شده از برگ Camelia sinensis (به معنای چای سبز ، سیاه ، سفید و اولونگ) همه حاوی کافئین هستند و تأثیر تحریک کننده ای روی سیستم عصبی دارند.

و اگرچه مقدار کافئین موجود در قهوه و این چایها ممکن است متفاوت باشد ، نوشیدن هر یک در صبح به شما کمک می کند تا از خواب بیدار شوید ، هوشیارتر شوید ، با انرژی و انگیزه بیشتری کار کنید.

فقط مراقب باشید زیاد ننوشید زیرا کافئین بیش از حد می تواند باعث تحریک بیش از حد سیستم عصبی شود و شما را دچار اضطراب ، اضطراب یا تجربه تپش قلب ، اکستریستول ها ، تاکی کاردی یا اشکال دیگر آریتمی کند.

از طرفی دیگر چای های گیاهی (از نظر چای گزنه ، چای های میوه ای ، چای زنجبیل و غیره) برای خواب چندان مناسب نیستند زیرا فاقد محتوای کافئین قهوه و چای سبز ،سیاه و سفید است.

نوشیدن چای های گیاهی در صبح به احتمال زیاد تأثیر آرام بخشی بر سیستم عصبی خواهد داشت و به جای اینکه شما را هوشیار کند ، شما را آرام می کند.

۳) قهوه یا چای در دوران بارداری: کدام بهتر است؟ در واقع ، اکثر متخصصان توصیه می کنند که زنان باردار از هر نوع چای ، خواه چای سبز ، بابونه ، نعناع ، زنجبیل ،خود داری کنند.

عوارض چای برای بارداری

مصرف قهوه در بارداری
مصرف قهوه در بارداری

از آنجا که چای خون را جاری می شود و می تواند گردش خون را در رحم نیز فعال کند ، به طور بالقوه باعث سقط جنین می شود. بیشتر گیاهان دارویی دارای چنین خواص طبیعی بوده و خطری را برای خانم های باردار به وجود می آورند.

از طرف دیگر قهوه ، در مقادیر محدود ، در دوران بارداری بی خطر تلقی می شود. هنوز بهتر است از پزشک خود بپرسید که آیا می توانید در حین بارداری قهوه بنوشید. اگر در دوران بارداری مستعد فشار خون بالا هستید ، ممکن است پزشک توصیه کند که از کافئین جلوگیری کنید ، بنابراین فشار خون شما را بیشتر نمی کند.

همچنین ، اگر در دوران بارداری دچار ریفلاکس اسید شدید یا بی خوابی شدید ، پزشک ممکن است به شما توصیه کند از محرک هایی مانند قهوه خودداری کنید.

۴) قهوه در مقابل کالری چای . نه قهوه و نه چای کالری ندارند. اگر قهوه خود را سیاه یا چای بدون قند می نوشید ، دیگر خطر افزایش وزن ندارید. اگر دوست دارید آنها را شیرین کنید ، بنابراین سالم تر است که قهوه ای را برای قهوه خود یا شیرین کننده طبیعی عسل (انواع عسل) برای چای خود انتخاب کنید.

اگر به عسل ، گرده یا زنبورها حساسیت دارید ، برای چای خود به دنبال قند یا استویا نیز بروید.

۵) قهوه و چای برای دندانها بد است . به راستی ، هر دو قهوه و چای برای دندان های شما بد هستند ، اما قهوه بدتر است.

 

هر روز صبح نوشیدن قهوه یا چای ، دندان را لکه دار می کند و می تواند شما را برای انجام روش های سفید کننده بیشتر به دندانپزشک برساند. با گذشت زمان ، این می تواند بر سلامت دندان شما تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، قهوه اسیدی است و می تواند از طریق مینای دندان که باعث ایجاد دندانهای حساس می شود بخورد.

نوشیدن قهوه یا چای واقعا گرم نیز می تواند باعث حساسیت دندان شود ، بنابراین اجازه دهید قبل از اولین جرعه خنک شوند.نوشیدن آب سیب ، لیموناد یا آب پرتقال در صبح می تواند به اندازه قهوه برای دندان های شما بد باشد زیرا اسید مالیک و سیتریک موجود در میوه ها می تواند به موقع به مینای دندان آسیب برساند.

۶) قهوه یا چای برای سردرد؟ اگر به خوبی نخوابیده اید و از سردرد بیدار شده اید ، نوشیدن قهوه یا چای با کافئین (چای سبز ، سیاه یا سفید) می تواند به درمان سردرد شما کمک کند. کافئین در واقع یک درمان طبیعی خوب برای سردردها از جمله سردردهای تنشی است.

تحقیقات نشان می دهد که در افرادی که به طور عادی قهوه یا نوشیدنی های کافئین دار بنوشند و در افرادی که به اندازه کافی قهوه ، چای سبز ، سیاه یا سفید قهوه بنوشند ، تحمل کافی برای کافئین ایجاد می کنند ، موثرتر است.

۷) قهوه در مقابل چای فواید سلامت جسمی دارد . جای تعجب نیست که نوشیدن هر دو قهوه و چای در صبح فواید سلامتی دارد و بسته به نوشیدنی مورد نظر شما ، ممکن است از مزایای سلامتی روحی و جسمی خاصی برخوردار شوید.

به عنوان مثال ، نوشیدن قهوه در صبح ، ترانزیت را تنظیم کرده و یبوست را برطرف می کند ، سردرد و حتی میگرن را برطرف می کند ، با خستگی ذهنی و جسمی مبارزه می کند ، انرژی را تقویت می کند ، مه مغزی را کاهش می دهد ، هوشیاری را برطرف می کند ، باعث تحریک حافظه و یادگیری و افزایش بهره وری می شود.

تحقیقات نشان می دهد نوشیدن قهوه در طولانی مدت خطرات کمتری برای ابتلا به آلزایمر و انواع خاصی از سرطان دارد.

کافئین موجود در چای

چای های کافئین دار تقریباً همان فواید قهوه را دارند. به خصوص چای سبز از نظر سلامتی سالم ترین است زیرا کمترین فرآوری شده است و دارای بیشترین آنتی اکسیدان های همه چای ها است و با گذشت زمان اثرات مفیدی را ایجاد می کند. چای های گیاهی مختلف ممکن است فواید مختلفی نیز داشته باشد.

به عنوان مثال ، چای زالزالک و گاو دریایی فشار خون بالا را کاهش می دهد. شیرین بیان باعث بالا رفتن فشار خون می شود. قاصدک و گزنه چایهای ادرارآور ، کبدی و سم زدایی هستند. مرهم لیمو و چای بابونه باعث آرامش و خواب می شود. چای نعناع برای نفخ ، ناراحتی معده و مدفوع سست مناسب است.

 

منبع : نی نی بان

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

برنامه تمرینی باشگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *