۹ تا از میان وعده های سالم و ترد

۹ تا از میان وعده های سالم و ترد

وقتی بعداز ظهر از خواب بیدار می شویم دوست داریم یک میان وعده خوشمزه میل کنیم, اگر این میان وعده ترد هم باشد لذت آن چند برابر می شود . اما خوردن میان وعده های تردی که در فروشگاه ها وجود دارد مناسب نیستند و به مرور زمان باعث چاقی شما می شوند. ما در اینجا چند میان وعده سالم و ترد را معرفی می کنیم تا هم از خوردن آنها لدت ببرید و هم چاق نشوید.

کوکی ها و چیپس سیب زمینی را با وجود این میان وعده های ترد رها کنید,و که این میان وعده های ترد و سالم برای شما مناسب تر هستند.

هوس تنقلات ترد

وقتی من میان وعده می خورم, بیشتر به چیزهای ترد فکر می کنم. من تا جایی پیش می روم که حتی بسته شکلات را هم در یخچال قرار می دهم تا آنها ترد شوند, شاید تا به حال نشنیده باشید که شکلات را در فریزر بگذارند. کراکر اگر هنگام خوردن آن سر و صدای زیادی ایجاد کند, من آن را خیلی بیشتر از هر چیز نرم مانند بستنی دوست دارم.

حتی کلمه “تنقلات” دارای طنین باشکوه و شکننده است. اما عقل سالم و تماشای خط کمر می گوید که ما عاشقان تنقلات ترد, باید با انتخاب میان وعده های سالم وترد در نحوه انتخابمان تعادل برقرار کنیم. در اینجا چند نمونه از میان وعده های ترد و سالم قرار دارد که می تواند برای شما مناسب باشد.

 

9 تا از میان وعده های سالم و ترد
9 تا از میان وعده های سالم و ترد

 

میان وعده های ترد و سالم: پاپ کورن

چند فنجان ذرت بو داده کم چربی یک روش سالم برای ارضای ولع خوراکی های ترد است. پاپ کورن همچنین منبع فیبر است و به شما کمک می کند تا به مدت طولانی تری احساس سیری کنید. او می افزاید : همچنین می توانید بخش بیشتری از این غذا را برای میان وعده میل کنید. زیرا دوفنجان پاپ کورن کالری کمتری نسبت به یک مشت چیپس دارد.

میان وعده های ترد و سالم: نخود کباب شده

بنیاد قلب و سکنه مغزی می گوید: نخود فرنگی خانگی نه تنها ترد است, بلکه فیبر, آهن و فولات زیادی را به رژیم غذایی شما اضافه می کند. شما می توانید از این نخود به مقدار زیاد درست کنید و بعد از خنک شدن از آن ها برای میان وعده های بعدی استفاده کنید یا آنها را ذخیره کنید و مهمانانتان را شگفت زده کنید.

 

میان وعده های ترد و سالم: بادام و دانه کدو تنبل

هاچی می گوید: آجیل و دانه ها به دلیل داشتن چربی و کالری زیاد اغلب به عنوان میان وعده نادیده گرفته می شوند. او می گوید: اگر به مقدار نیاز مصرف کنید هیچ مشکلی ندارند. ¼ لیوان آجیل می تواند یک ایده میان وعده سالم باشد. آنها از فیبر, پروتئین و آنتی اکسیدانها پر شده اند و حاوی چربی های سالم و اشباع نشده هستند. برای کاهش مصرف سدیم به سراغ مدل های بدون نمک آنها بروید.

 

9 تا از میان وعده های سالم و ترد
9 تا از میان وعده های سالم و ترد

 

میان وعده های ترد و سالم: غلات

من با عدم تحمل لاکتوز خفیف بزرگ شدم بنابراین از شیر پرهیز می کردم اما غلات خشک را دوست داشتم, بنابراین مجبور بودم غلات بدون شیر بخورم. هاچی می گوید : میان وعده مورد علاقه من نصف فنجان غلات با فیبر بالا است.

او گفت: این مقدار کافی است تا میل و اشتیاق من را برآورده کند. و من را تا زمان وعده غذایی بعدی راضی نگه دارد. هاچی پیشنهاد می کند, غلاتی را انتخاب کنید که حداقل در هر وعده ۶ گرم فیبر و کمتر از ۱۰ گرم شکر داشته باشد.

 

میان وعده های ترد و سالم: غلات
میان وعده های ترد و سالم: غلات

 

میان وعده های ترد و سالم: آجیل مخلوط

به طور معمول به عنوان یک غذای قابل حمل و پرانرژی برای پیاده روی ها استفاده می شود. این آجبل می تواند یک غذای خوشمزه و لذت بخش برای شما باشد. شما می توانید میان وعده های قبلی را با این آجیل مخلوط کنید.

میان وعده های ترد و سالم: انگور یخ زده

بنیاد دیابت می گوید: انگور یخ زده به طور طبیعی شیرین و مملو از پلی فنول های حاوی سلامتی است که می تواند از بیماریهای قلبی جلوگیری کند. انگور می تواند به راحتی ولع مصرف شکر را از بین ببرد.

 

میان وعده انگور یخ زده

 

برای نگهداری طولانی مدت انگور می توانید آن را یخ زده کنید تا طراوت وتازگی خود را حفظ کنند و مانند آب نبات شوند. انگور ها را بشویید و خشک کنید و روی یک ورقه بچینید و آنها را در فریزر بگذارید تا منجمد شوند. اگر بعد از فریز کردن نمی خواهید فورا آن ها را بخورید, انگور را به کیسه فریزر یا ظرف های نگهدارنده منتقل کنید, تا بتوانید برای مدت طولانی آن ها را ذخیره کنید.

میان وعده های ترد و سالم: کرودیتس

نام آن فانتزی و فرانسوی است. اما این خوراکی از برش سبزیجات تازه تشکیل شده است , از  برش سبزیجات خامی مانند فلفل قرمز, کلم بروکلی, هویج یا خیار تشکیل شده است. آماده کردن این مواد کار ساده ای است. اما اگر فکر می کنید نمی توانید هر روز این کار را تکرار کنید می توانید این سبزیجات را به صورت تکه های کوچک خرد کنید و در فریزر قرار دهید و تا چند روز برای خود سبزیجات دخیره کنید.

 

میان وعده های ترد و سالم: پیتای پخته یا چیپس تورتیلا

ما در مورد نوع بسته بندی شده ی این خوراکی ها با مقدار زیادی روغن و نمک اضافه شده صخبت نمی کنیم. این نوعی است که شما می توانید آن را در خانه درست کنید. از یک تستر برای درست کردن پیتای ترد و خوشمزه استفاده کنید و سپس آن را به تکه های کوچک تر تبدیل کنید.

می توانید این پیتا را با روغن زیتون و سرکه بالزامیک طعم دار کنید. این خوراکی به شدت برای مهمانان شما جذاب خواهد بود. همین کار را با آرد تورتیلا روی اجاق گاز خود انجام دهید. این چیپس ها حاوی آنتی اکسیدان هستند.

 

برش های سیب و کره گردو
برش های سیب و کره گردو

 

میان وعده های ترد و سالم: برش های سیب و کره گردو

سیب به تنهایی؟ حوصله سربر است. سیب ها را با یک تکه کره ی گردو و یک تکه دارچین خرد می کنیم و با هم مخلوط می کنیم. نکته خوب در مورد کره گردو این است که پیدا کردن آنها در قفسه های فروشگاه مواد غذایی بسیار ساده تر از چند سال پیش است. این روزها همه چیز, از کره بادام گرفته تا انواع کره های دیگر را می توانید در قفسه ها پیدا کنید.

 

 

منبع: besthealthmag

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

طراحی سایت پزشکی

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *