۶ تا از مهم ترین تمرین های افزایش قدرت مغز

آشنایی با مهم ترین تمرین های افزایش قدرت مغز

یکی از مهم ترین معضلاتی که افراد با بالا رفتن سنشان با آن مواجه می شوند کاهش میزان قدرت مغز و حافظه است. با انجام دادن تمرین ها و فعالیت های خاص می توان مغز را تقویت کرد و کارایی آن را حتی در سنین بالا افزایش داد.

بسیاری از افراد کاملاً به اهمیت رسیدگی به بدن و پرورش آن واقف هستند، ولی اغلب ما از اهمیت پرورش ذهن و انجام دادن این تمرین ها غافل هستیم. جالب است بدانید که انجام دادن تمرین ها و این ورزش ها کارایی دارند و کاملاً مؤثر واقع می شوند.

 

تمرین های افزایش قدرت مغز
6 تا از مهم ترین تمرین های افزایش قدرت مغز

 

  1. ورزش کنید

طبق نتایج مطالعاتی که در سال ۲۰۰۶ انجام شده است، ورزش جزو مهم ترین تمرین های افزایش قدرت مغز است و مزیت های بی شماری برای مغز در پی دارد. ورزش می تواند جلوی کوچک شدن مغز در اثر افزایش سن را بگیرد و از آن محافظت کند.

با این که ممکن است ورزش کردن جزو چالش برانگیزترین تمرین های افزایش قدرت مغز به شمار نیاید، ولی روش ساده و مناسبی برای رسیدن به نتیجه های عالی در زمینۀ افزایش قدرت مغز است. می توان با ابتکار و خلاقیت، ورزش کردن را چالش برانگیزتر کرد.

 

تمرین های ورزشی موجب انعطاف پذیری مغز و افزایش قدرت تغییر و تفکرهای جدید و متنوع در آن می شود. بنابراین هر چه تمرین های ورزشی متفاوت تر و جدیدتری انجام دهید، شاهد افزایش قدرت مغز خود خواهید بود.

 

  1. نقشه های مکان های مختلف را رسم کنید

بسیاری از ما تمام خیابان هایی را که در گذشته یا به تازگی طی کرده ایم کاملاً به یاد می آوریم.سعی کنید نقشۀ خیابان ها و راه هایی را که طی می کنید رسم کنید؟ بعد از رسم نقشه ها می توانید نقشۀ واقعی محل های مورد نظر را پیدا کرده، با نقشۀ خودتان مقایسه کنید و تطبیق دهید.

 

تمرین های افزایش قدرت مغز
قدرت مغز

 

معمولاً با مقایسه ها متوجه خواهید شد که چند نقطه را رسم نکرده اید و جزئیاتی نیز از قلم افتاده است. دلیل این مسئله این است که مغز اطلاعات خاص را به مدت طولانی ذخیره و نگه داری نمی کند. هنگامی که قرار است جایی برویم.

ذهن به ما فرمان می دهد تا از یک مسیر آشنا برویم و ما هم بدون این که به چیز دیگری فکر کنیم، به صورت ناخودآگاه به فرمان مغز عمل می کنیم. کشیدن نقشه در مقایسه با  ورزش کردن،  تمرین مهم تری برای افزایش قدرت مغز است، زیرا این کار به نیروی ذهنی بیشتری نیاز دارد.

 

  1. چیزهای جدید یاد بگیرید

شروع آموزش های شخصی و انجام دادن کارهای جدید یکی از بهترین تمرین ها است که به ظرفیت ذهنی زیادی نیاز دارد. یادگیری حرفه ها و سرگرمی های جدید در کنار افزایش قدرت ذهن، به فرد انگیزه و انرژی زیادی برای انجام دادن بقیۀ فعالیت های روزانه اش خواهد داد.

نکتۀ جالب این است که لازم نیست به فکر یادگیری مسائل چالش برانگیز باشید. انجام دادن کارهای دستی مثل خیاطی و نقاشی و فعالیت هایی مثل عکاسی یا مطالعه می تواند باشد.

 

  1. معاشرت و روابط اجتماعی داشته باشید

انسان ها معمولاً با بالا رفتن سنشان دایرۀ دوستان و روابط خود را محدودتر می کنند و درنتیجه کمتر و کمتر با افراد دیگر حرف می زنند. نداشتن فعالیت های اجتماعی مثبت و سازنده روی سلامت روان افراد تأثیر بسیار منفی می گذارد. انسان موجودی اجتماعی است و طبیعی است که داشتن روابط و فعالیت های اجتماعی موجب افزایش قدرت مغز او بشود.

جالب است بدانید که داشتن روابط اجتماعی یکی از مؤثرترین راه های مقابله با آلزایمر و زوال عقل است. به منظور انجام این تمرین ها با معاشرت و روابط اجتماعی، می توانید به باشگاه ها بروید، با دوستان خود پیاده روی های روزانه داشته باشید و در فعالیت های داوطلبانۀ اجتماعی شرکت کنید.

 

تمرین های افزایش قدرت مغز
6 تا از مهم ترین تمرین های افزایش قدرت مغز
  1. پازل بسازید

ساختن و مرتب کردن پازل ها می تواند به طور هم زمان توانایی های شناختی متعدد ذهن را به کار بگیرد و یکی از مؤثرترین تمرین های افزایش قدرت مغز است.

 

  1. یک زبان جدید یاد بگیرید

اقدام به یاد گرفتن یک زبان جدید موجب افزایش قدرت مغز می شود و به صورت هم زمان مناطق جدید و بسیاری را در مغز فرد فعال می کند که منجر به افزایش میزان شناخت در فرد خواهد شد.

 

انجام دادن این تمرین ها می تواند موجب افزایش تمرکز و حافظه بشود و توانایی افراد را در انجام دادن فعالیت های روزانه افزایش دهد. با انجام دادن این تمرینات خودتان هم متعجب خواهید شد که چقدر سریع و آسان زندگی تان را تغییر می دهد.

 

 

منبع: lifehack

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

طراحی سایت پزشکی

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *