معرفی بهترین مکمل های غذایی برای بدنسازی

معرفی بهترین مکمل های غذایی برای بدنسازی

یکی از مهم ترین عوامل در ایجاد یک هیکل عضلانی، علاوه بر تمرینات اصولی و مناسب، استفاده از مکمل غذایی می باشد. چرا در بدنسازی به این مکمل ها نیاز داریم؟ این مکمل ها حاوی چه مواد مغذی است که در ورزش بدنسازی یک عامل مهم محسوب می شود؟ سعی می کنیم بهترین مکمل های غذایی را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین مکمل های غذایی برای بدنسازی
معرفی بهترین مکمل های غذایی برای بدنسازی

ضرورت استفاده از مکمل های غذایی برای بدنسازی

مکمل های غذایی برای بدنسازی، امروزه مورد توجه ویژه ورزشکاران بدنسازی واقع شده است؟ چرا؟ مگر این مکمل ها چه تأثیری روی بدن ما می گذارند؟ اصلاً حاوی چه مواد مغذی هستند؟ با معرفی بهترین مکمل های غذایی برای بدنسازی، سعی می کنیم، به شما کمک کنیم، تا مناسب ترین مکمل را تهیه کنید. فقط این نکتۀ بسیار مهم این است که حتماً با پزشک خود در میان بگذارید. پزشکان خیلی بیشتر از ما دربارۀ این مکمل ها، اطلاعات دارند. بنابراین مشورت با آن ها را فراموش نکنید.

مکمل های غذایی برای بدنسازی، دارای تنوع و بسیار زیادند. این را هم نادیده نگیرید که نمونه های تقلبی این مکمل ها نیز در بازار وجود دارد. در زمینۀ مکمل های غذایی برای بدنسازی و تهیۀ آن می توانید با مربی خود مشورت کنید. این مکمل های تقلبی را مصرف کنید، نه تنها هیچ اثر مفیدی روی بدن شما ندارد، بلکه ممکن است منجر به بیماری های فیزیکی و روحی-روانی شود.

 

بهترین مکمل های غذایی برای بدنسازی
بهترین مکمل های غذایی برای بدنسازی

 

  • مکمل BCAA-آمینو

یکی از بهترین مکمل های غذایی برای بدنسازی مکمل BCAA است، که دارای اسیدهای آمینو شاخه دار سه آمینو اسید هستند و برای کسانی که قصد گرفتن رژیم غذایی را دارند، کاملاً ضروری است.شما هنگامی که رژیم گرفته اید، ابتدا چربی های بدن شما می سوزد، سپس مصرف عضلات را شروع می کنید. در همین زمان است که شما به این مکمل غذایی نیاز دارید.

 

  • کراتین، یکی از معروف ترین مکمل های غذایی برای بدنسازی می باشد. مولکول های کراتین در سیستم انرژی انسان وجود دارد، که با سرعت بالا، انرژی را عملکرد سلولی ایجاد می کند. مطابق با برخی تحقیقات ، مکمل کراتین موجب رشد حجم عضلات می شود. کراتین از معدود مکمل های غذایی است که امتحان خود را به خوبی پس داده است. پس در مصرف آن نگرانی وجود ندارد. فقط قبل از شروع به مصرف کراتین کردن، با مربی خود مشورت کنید. مربی شما میزان و نحوۀ مصرف آن را به شما می گوید.
  • کلسیم، این موضوع را تقریباً همه می دانند که، مصرف کلسیم باعث رشد و تقویت و استحکام دهی استخوان می شود. کلسیم در چربی سوزی بدن نقش یک کاتالیزور را دارد.
  • ویتامین D. طبق گفتۀ عموم مردم، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کلسیم بدن تأمین می شود. این موضوع یک واقعیت ثابت شده است. ولی اگر خورشید وجود نداشت، یا به اندازۀ کافی موجود نباشد، چه کاری می توان انجام داد. می توانید از انواع ویتامین های D موجود در بازار استفاده کنید.
  • روغن ماهی؛ روغن ماهی سرشار از امگا ۳ و امگا۳ حاوی اسید چرب به نام های EPA و DHA است. این مکمل، معمولاً بعد از تمرین و جهت گذراندن دوران بازیابی مصرف می شود.
  • پتاسیم؛ همه به مقداری مشخص پتاسیم دارند. ولی کسانی که تمرینات بدنسازی را انجام می دهند، به پتاسیم بیشتری نیاز دارند. این مکمل را اگر به میزان کافی مصرف نکنید، ممکن است عضلات شما حین تمرین بگیرد. همچنین فقدان پتاسیم منجر به خستگی مفرط می شود.
  • ویتامین آ؛ ویتامین آ دارای دو ترکیب مهم است: رتینوئید و بتاکاروتن. این ترکیبات سیستم ایمنی بدن را قدرت می بخشد. همچنین این دو ترکیب یکی از عواملی است که بعد از تمرینات بدنسازی، شما را سر پا نگه می دارد.
  • مکمل گلوتامین؛ این مکمل به انتقال نیتروژن به سلول های عضلانی کمک می کند. این مکمل یک منبع مهم انرژی برای سلول های می باشد. مهم ترین ویژۀ گلوتامین، نقش آن در دوران بازیابی می باشد. معمولاً وقتی که کسی تحت عمل جراحی قرار می گیرد، بعد از عمل جراحی توسط پزشک تجویز می شود.
  • مکمل پروتئین وی؛ در شیر، دو نوع پروتئین وجود دارد که یکی از آن ها پروتئین وی است. این نوع پروتئین موجب افزایش عملکرد، قدرت و حجم عضلانی بدن می شود. ولی در انتخاب این پروتئین، مراقب باشید. چراکه نمونه های تقلبی فراوانی از این مکمل غذایی موجود است. در این رابطه، سعی کنید از مراکز معتبر آن را تهیه کنید. یا با مربی خود مشورت کنید. اگر به این شکل عمل کنید، تأثیرات مفید آن را بعد از مدتی در بدن خود، احساس خواهید کرد.
  • اسید لینولئیک مزدوج CLA؛ CLA در واقع یک دستۀ شیمیایی از اسیدهای چرب به نام اسید لینولئیک است. این اسید در مواد لبنی و گوشت گاو وجود دارد. همچنین این اسید موجب چربی سوزی نیز می شود.
  • کافئین؛ همه به نوعی اثر کافئین را در خود حس کرده اند. کافئین شما را بیدار و هوشیار نگه می دارد. ولی مصرف بیشتر آن باعث افزایش سطح انرژی در بدن می شود. در واقع کافئین در بدن های ما به افزایش سطح آدرنالین منجر می شود. همچنین، این مکمل غذایی برای بدنسازی، باعث افزایش سوخت و ساز بدن بین ۳% تا ۱۱% می شود.
  • عصارۀ چای سبز؛ چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان و کافئین است. عصاره چای سبز باعث چربی سوزی نیز می شود. همچنین جلوی تکثیر سلول های چربی را می گیرد.

بهترین مکمل های غذایی برای بدنسازی را به شما معرفی کردیم. البته نمونه های بیشتر نیز وجود دارد. ولی این مکمل هایی که به شما معرفی کردیم، برای بدنسازی ضروری است و از هر مکمل دیگری، اثرات مفید و بیشتری دارد.

 

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

طراحی سایت پزشکی

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *