آشنایی با تمرین های کاهش وزن در خانه

آشنایی با تمرین های کاهش وزن در خانه (تناسب اندام)

تمرین های کاهش وزن در خانه؛ رویا یا واقعیت؟

بسیاری از افراد فکر می کنند تنها راه مؤثر برای کاهش وزن ثبت نام در باشگاه های ورزشی است، ولی این باور تا اندازۀ زیادی اشتباه است و انجام دادن تمرین های کاهش وزن در خانه نیز می تواند به همان اندازه و حتی بیشتر موجب سوزاندن چربی ها و کالری ها بشود.

نکتۀ اصلی ای که در تمرینات  کاهش وزن خانگی باید به آن توجه شود سوزاندن درست چربی ها و داشتن ذهنی آگاه در این رابطه است. باید همواره به یاد داشته باشید توجه به نوع تغذیه و مصرف مواد خوراکی اهمیت زیادی دارد و اصلی ترین عامل مؤثر در سلامتی، چربی سوزی و کاهش وزن است.

"آشنایی

چربی سوزی چیست؟

چربی سوزی فرایندی است که از سوخت و ساز در بدن ناشی می شود. سوخت و ساز به فرایند تبدیل غذا به انرژی گفته می شود.

از آن جایی که در تمرین های کاهش وزن در خانه فرد بیشتر به انتخاب مواد غذایی، میزان کالری های دریافتی و ورزش توجه می کند، بدن شروع به سوزاندن چربی ها به منظور لاغری خواهد کرد. در طی این فرایند بدن از چربی ها و انرژی های ذخیره شده در سلول های چربی به عنوان سوخت استفاده می کند و چربی ها از این طریق از بین خواهد رفت.

 

 

 

یکی از مسائلی که در انجام دادن حرکات کاهش وزن در خانه باید به آن توجه کرد این است که تعهد به انجام روزانۀ تمرین ها داشته باشید.

برای دریافت برنامه های متنوع تمرین های کاهش وزن می توانید از وب سایت های ورزشی و یا اپلیکیشن های مخصوص گوشی های موبایل استفاده کنید.

 

مقدمات انجام دادن حرکات تمرینی برای لاغری در خانه؟

  1. تعریف کردن دقیق برنامۀ کاهش وزن و چربی سوزی
  2. انتخاب کردن نوع ورزش ها و تمرین ها
  3. تعیین کردن فضای مشخصی برای تمرین کردن
  4. تهیۀ تجهیزاتی مثل تشک، حلقه ها، دمبل ها، فیلم های آموزشی و…

به خاطر داشته باشید که داشتن یک برنامۀ ورزشی مشخص به افزایش انگیزۀ شما برای چربی سوزی و انجام دادن تمرین کاهش وزن کمک خواهد کرد.

 

مؤثرترین تمرین  وزن در خانه چیست؟

  • پرش طنابی

ورزشکاران و به ویژه بوکسورها با این تمرین کاهش وزن و چربی سوزی به طور کامل آشنا هستند. وسیلۀ ورزشی این تمرین ارزان قیمت است و مزیت های بسیاری دارد. پریدن با طناب عضله های پا را تقویت می کند و باعث پر توان شدن قسمت های بالایی کمر و شانه ها می شود. انجام دادن این تمرین به مدت ۳۰ دقیقه حدود ۵۰۰ کالری را خواهد سوزاند.

آشنایی با تمرین های کاهش وزن در خانه

  • پله نوردی

طی کردن پله ها به طور مداوم یک ورزش قلبی – هوازی محسوب می شود. در پله نوردی مهم ترین و بزرگ ترین عضلات فعال متابولیک درگیر می شوند و همین درگیری موجب سوزانده شدن چربی ها خواهد شد. این تمرین ها می تواند قسمت های مختلف بدن را تقویت کند. این سری از تمرین های کاهش وزن در خانه سبُک و کم فشار هستند و فشار زیادی به مفاصل وارد نمی کنند.

  • دوچرخه سواری

دوچرخه سواری ثابت یا متحرک فواید زیادی برای کاهش وزن و چربی سوزی دارد. برای چند دقیقه باید این تمرین را با شدت زیاد انجام دهید و بعد به تدریج از سرعت آن بکاهید. این دسته از ورزش های کاهش وزن در خانه هم یک ورزش بی هوازی قلبی – قدرتی است.

آشنایی با تمرین های کاهش وزن در خانه

نتیجه گیری:

انجام دادن تمرین های کاهش وزن در خانه راهی عالی، کم هزینه و مناسب برای چربی سوزی و کاهش وزن به شمار می آید و می تواند برای تمامی افراد در هر شرایطی مفید و مناسب باشد. بهتر است برنامۀ ورزشی خود را با یک پزشک متخصص بررسی کنید و در صورت لزوم از او راهنمایی های تخصصی بگیرید. همچنین داشتن یک رژیم غذایی مناسب و حساب شده نیز در کنار انجام دادن  کاهش وزن در خانه واقعاً می تواند مفید واقع شود. نکتۀ مهم دیگر این است که این تمرین ها را باید هر روز و ترجیحاً در زمان های ثابت و مشخصی انجام دهید تا بتوانید از آن نتیجه بگیرید. ایدۀ دیگر این است که برای انجام دادن این تمرین ها با چند نفر از دوستان خود هماهنگ شوید و تمرین ها را به صورت هم زمان و گروهی انجام دهید.

منبع(Lifehack)

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *