آشنایی با روش های چربی سوزی پایدار

آشنایی با روش های چربی سوزی پایدار (تناسب اندام)

با توجه به تغییر سبک های زندگی و رایج شدن عادت های نادرست و ناسالم تغذیه ای، بسیاری از افراد دچار افزایش وزن و انباشت چربی های ناسالم در بعضی مناطق بدن خود هستند. در ادامه به مهم ترین و کاربردی ترین روش های چربی سوزی اشاره خواهد شد.

"آشنایی

 

راهنمای کامل روش های چربی سوزی پایدار

در این مقاله روش های چربی سوزی پایدار و بدون برگشت را به طور کامل معرفی خواهیم کرد. آنچه در ادامه نباید به دنبال آن بگردید معرفی یک قرص یا مادۀ شگفت انگیز و خاص برای چربی سوزی و کاهش وزن است. چنین قرصی، حتی اگر وجود داشته باشد، با توجه به این که فرد صرفاً دارو را مصرف می کند و هیچ تغییری در سبک زندگی اش ایجاد نکرده است، ممکن است چربی های از دست رفته را به زودی برگرداند.

 

پیروی از اصول زیر جزو مؤثرترین روش کاهش وزن است:

نگرش مناسب داشته باشید

داشتن نگرش مناسب در کل فرایند چربی سوزی یکی از مهم ترین جنبه های آن است. از مهم ترین روش های چربی سوزی پایدار داشتن یک برنامه و استراتژی دقیق است که همه چیز را در راستای کاهش وزن و چربی سوزی پیش ببرد.

برنامه ریزی شده ورزش کنید

یکی از اصلی ترین بخش هایی که جزو روش های چربی سوزی پایدار بدن به شمار می آید، ورزش پیوسته و برنامه ریزی شده است. نمونه ای از یک جلسۀ ورزشی ۶۰ دقیقه ای برای سوزاندن چربی ها:

تمرین های قلبی و گرم کردن: ۱۰ الی ۱۵ دقیقه

تمرین ها: پیاده روی سریع، دویدن آهسته، دویدن، دوچرخه

تمرین وزنه: ۳۰ الی ۴۵ دقیقه

تمرین ها: اسکوات، خم شدن روی ردیف ها، پرس دمبل، پرس پا

تمرین قلبی و خنک کردن: ۱۰ الی ۱۵ دقیقه

تمرین ها: پیاده روی آهسته، دویدن آهسته، دوچرخه

انجام دادن این ورزش ها مهم ترین بخش از چربی سوزی پایدار و کاهش وزن به شمار می آید.

آشنایی با روش های چربی سوزی پایدار
آشنایی با روش های چربی سوزی پایدار

در زمان مناسب غذا بخورید

اگر در هنگام ورزش هایی مثل دویدن، دوچرخه سواری، وزنه برداری و شنا هیچ غذایی نخورید، بدن شما به جای استفاده از انواع غذاها و نوشیدنی هایی که خورده اید، برای دریافت انرژی از ذخایر چربی خودش استفاده می کند. در این مواقع چربی های ناحیۀ شکم از بین می رود، چرا که بیشترین میزان چربی ذخیره شده در این قسمت بدن است. پس از انجام تمرین های گفته شده در روش های چربی سوزی پایدار، بهتر است غذاهایی بخورید که به راحتی قابل هضم باشد. در واقع به منظور چربی سوزی و ساخت عضله به جای آن، باید به میزان کافی پروتئین، کربوهیدرات و چربی های سالم مصرف کنید.

 

میزان کالری موجود در بدن را کنترل کنید

پایین نگه داشتن میزان کالری موجود در بدن یکی از مؤثرترین روش های چربی سوزی محسوب می شود. به خاطر داشته باشید که در زمان ورزش کالری زیادی می سوزانید و بنابراین باید کالری بیشتری به بدنتان برسانید. هدف شما باید حفظ کسریِ ۱۰ درصدی کالری باشد.

 

چگونگی غذا خوردن همراه با به کار بستن روش های چربی سوزی پایدار:

هنگامی که به منظور چربی سوزی در حال ورزش هستید، هر ۶ تا ۸ ساعت یک بار باید وعده های غذایی مصرف کنید. برای این که احساس نفخ، لاغری و یا سیری بیش از حد نداشته باشید نیز راه هایی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

  1. یکی از روش های چربی سوزی پایدار مؤثر این است که غذاهای مغذی و سبک را به میزان کمتر از معمولِ گذشته مصرف کنید. غذاهایی مثل ماهی یا برنج قهوه ای و در بعضی موارد سیب زمینی، می تواند برای سوزاندن چربی ها مناسب باشد.
  2. به خاطر داشته باشید که نباید رژیم غذایی خود را بشکنید و پس از چندین ساعت ورزش و غذا نخوردن، معدۀ خود را با غذاهای سنگینی مثل نان و فست فودها و… پر کنید. غذاهای مناسب برای مصرف در رژیم چربی سوزی  ماهی قزل آلا، انواع مختلف استیک، غذاهای گیاهی و… است.

 

خواب کافی، عمیق و مناسب داشته باشید

هرچند که به نظر نمی رسد خوب خوابیدن یکی از روش های چربی سوزی پایدار باشد، با سوزاندن چربی ها و افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن ارتباط مستقیم دارد. نتایج تحقیقات مشخص کرده است افرادی که کمبود خواب دارند در ساعت های پایانی شب وعده های غذایی بیشتری که دارای کربوهیدرات است مصرف می کنند که باعث چاقی خواهد شد. به طور کلی کمبود خواب نیاز بدن به مصرف غذاهای پرچرب و کربوهیدرات دار را افزایش می دهد تا بدن بتواند انرژی مورد نیاز خود را به جای خواب از این منابع تأمین کند.

 

در این مقاله سعی شد که به اصلی ترین و مهم ترین روش های چربی سوزی پایدار اشاره شود تا با به کار بستن آن ها و چربی سوزی، بتوانید عضله سازی کنید و اندام متناسب و بدن سالم تری داشته باشید.

منبع:(Lifehack)

 

 

 

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

طراحی سایت پزشکی

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *