آموزش نحوۀ خوابیدن در هنگام کمردرد

آموزش نحوۀ خوابیدن در هنگام کمردرد (مهارت های زندگی)

نحوۀ خوابیدن در هنگام کمردرد چه تأثیری در بهبود شرایط دارد؟

اگر سابقۀ کمردرد داشته باشید، شاید برایتان پیش آمده باشد که نیمه شب از شدت درد بیدار شده باشید. اگر با نحوۀ خوابیدن در هنگام کمردرد آشنا باشید کمتر اذیت می شوید و می توانید خواب شبانۀ آرامی را پشت سر بگذارید. به یاد داشته باشید که آماده کردن ذهن و بدن برای خواب به اندازۀ آماده کردن فضای خواب مهم و شاید حتی مهم تر از آن باشد.

آموزش نحوۀ خوابیدن در هنگام کمردرد
کمر درد و راه رهایی

نحوۀ خوابیدن در هنگام کمردرد باید چگونه باشد؟

برای این کار باید با چند شیوۀ خواب در هنگام داشتن کمردرد آشنا باشید. اگر آسیب دیدگی کمر شما پایدار است، در قدم اول باید اطمینان حاصل کنید که منبع درد بهبود پیدا کرده و یا در حال بررسی و درمان توسط پزشک متخصص است.

 

قدرت مغز خود را بشناسید و به آن آگاه باشید

مغز انسان ابزاری برای برنامه ریزی همۀ اتفاق های روزمرۀ بدن است. وقتی شما کمردرد داشته باشید، سیگنال های درد به تالاموس فرستاده می شود و شما متوجه وجود این درد خواهید شد. ما می توانیم برای رسیدن به مناسب ترین نحوۀ خوابیدن در هنگام کمردرد سیگنال های درد را از مغز دریافت کنیم و از آن برای کشف راه های بهبود درد بهره بگیریم. این که ما بتوانیم با قدرت مغز دردها را بهبود ببخشیم علاوه بر آموختن نحوۀ خوابیدن در هنگام کمردرد به این بستگی دارد که منبع درد را بشناسیم و مراقبت های اصولی پزشکی انجام دهیم.

 

رابطۀ بین درد و تنش را درک کنید

در آموزش نحوۀ خوابیدن در هنگام کمردرد باید به رابطه ای که بین درد و سایر تنش ها وجود دارد نیز توجه کافی داشته باشید.

درد و تنش رابطه ای بسیار نزدیک با یکدیگر دارند. شما می توانید با تمرکز کردن بر روی عضلات و رهاسازی آن به میزان زیادی از شدت کمردرد خود بکاهید. بهتر است بدانید که نگه داشتن تنش ها در قسمت خاصی از بدن برای جلوگیری از انتشار درد به سایر قسمت ها، فشار زیادی به عضلات اطراف اندام مربوطه وارد می کند.

اگر درد کمرتان مزمن و شدید نباشد، می توانید به راحتی با یاد گرفتن نحوۀ خوابیدن در هنگام کمردرد و رهاسازی بافت ها و عضله های اطراف کمر، از میزان کمردردتان کم کنید و یا آن را به طور کامل بهبود ببخشید.

 

در هنگام خواب از فضای گرم به سرد جابه جا نشوید

اگر هنگام خواب به طور ناگهانی از محل گرم به محل سرد بروید، در عضلات بدنتان تنش ایجاد می شود. البته ما ممکن است به دلیل گرم بودن بدن متوجه این تنش نشویم،ولی وقتی دوباره وارد فضای گرم شدیم، متوجه تشدید کمردرد خواهیم شد.

یکی از نکات مهم در نحوۀ خوابیدن در هنگام کمردرد این است که بدانید اگر درد داشته باشید و هم زمان تنش های ماهیچه ای بدنتان افزایش بیابد، خطر افزایش استرس ها و دردهای عضلانی در شما بیشتر خواهد شد.

توجه داشته باشید که خوابیدن در فضایی که بیش از حد گرم است، حتی اگر نحوۀ خوابیدن درست در حین کمردرد را آموخته باشید نیز می تواند موجب ناراحتی شود و از ورود فرد به فضای خواب REM که عمیق ترین نوع خواب است جلوگیری کند.

آموزش نحوۀ خوابیدن در هنگام کمردرد
راه های از بین بردن کمر درد

بعد از کارهای سخت و سنگین به میزان درست و کافی استراحت کنید

تمرین کنید تا کارهایتان را به طور پیوسته انجام ندهید و بین کارها به خودتان وقت های استراحت کوچک بدهید. دردهای کمر اغلب نتیجۀ وارد شدن فشار بیش از اندازه به عضلات این ناحیه است.

اگر در گذشته به ناحیۀ کمرتان آسیبی وارد شده و یا به دنبال بهبودی دردهای قدیمی خود در ناحیۀ کمر هستید، باید به عضله هایتان در فواصل زمانی مختلف اجازۀ استراحت بدهید.

اگر می بینید که ذهنتان برای ادامۀ کار آمادگی دارد ولی بدنتان خسته شده و احساس درد دارید، بهتر است کار را رها کنید و مدتی را به استراحت بپردازید. آموختن نحوۀ خوابیدن در هنگام کمردرد می تواند به شما کمک کند در فواصل استراحت های کاری خود دراز بکشید،استراحت کنید و فرصت بازسازی و کشش را به عضله هایتان بدهید.

این اصل کلی و مهم را به خاطر داشته باشید که اگر قبل از شروع درد برای از بین بردن یا به حداقل رساندن آن کاری انجام بدهید، در هنگام خوابیدن درد به نسبت کمتری را احساس خواهید کرد و حتی ممکن است هیچ دردی احساس نکنید.

 

در این مقاله سعی کردیم به معرفی شیوه ها و نحوۀ خوابیدن در هنگام کمردرد و همین طور کارهایی که می توان در کنار خوابیدن درست برای کاهش یا از بین بردن کمردرد انجام داد بپردازیم.

منبع:lifehack

 

 

 

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

طراحی سایت پزشکی

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *